AKVAREL PESIMIZMA

Opasujem se visokim zidinama,
sklapam stepenice do vrha.
Zbijena u tišini
održavam površinu ćutnje.
Prikupim nadu,
otrčim do vrha kule
provirim:
Ima li te negde?
Sunovratim se dole.
Ako je tako
neka je
mirim se
ne mirim se
suludo
branim se.
Misli razbijaju zidine.

Možda se usudim otvoriti pisma.
Možda me tamo čeka toplo
možda me tamo
rastrgne polarni medved
možda
možda.

Neizvesnost mi reži u lice
ništa razgovetno
ne izgovara.
Ošamarim je,
ona ni ne trepne.
Jača je.
Ne mogu dalje
ne mogu dalje.
Gubiš li Muzo,
ne gubiš li?
Jesmo li
nismo li?
Uopšte nešto
jesmo li,
ako smo?
Ispit bez indeksa.

Ja sam beli miš,
Igračka u tvojim eksperimentima.
Upisaću arhitekturu
ili svratiti do apoteke
po kapsulu amnezije
što deluje
samo na određene centre.
Kamo je krenulo
ovo naivno
širokim lepetom
iz mene?
Zidine su tvoje neprobojne.
Gubiš li Muzo,
ne gubiš li?

Uvek si iznad u oholosti
uvek sam ispod u nežnim snovima.
Ne darujem gradove, planine…
Imam skoro pa ništa
u popisima vlasništva,
a i to što imam
čista je simbolika.
Uvek sam iznad u darivanjima
široka mi duša zlaćana
– znaš, Muzo
to ne rekoh ja.
Ja je još tražim
prepoznajem
po srebrnim poljanama
ima ona pogrešnih kodova,
toliko sam ih u njoj prepoznala.
Tvdoglavica
pitalica
nesmirnica.
Duša sto pogubi nit pesme.

Ja sam deo
tvoje slagalice
koji se nigde
nikako ne uklapa.
Otruj me
pa me odbaci.
Opčini me
pa baci
da me kroz sto godina
u nekoj bajci
pronađe,
čarobnjak,
princ…
Ko li?
Šta li?

Poželim da spalim
intuitivne stihove
pisane kad im vreme nije.
Poželim.

Plivam po površini
ćutnje.
Potonem.
Isplivam.
Čekam.
Omražen glagol
kandžama me hvata,
nosi
nosi.
Žvaćem
ispisane papriće
ljubavi.
Ne želim da ih
vidiš,
osetiš.
Ne želim.
Ne želim.

Gubiš li Muzo,
ne gubiš li?

Šta će mi
razbijena tišina doneti?
Šta preplićeš dlanovima srca
mogu samo slepo nazirati.
Akvarel pesimizma
jagodicama
nanosim.

Gubiš li Muzo,
ne gubiš li?

 

 

Jelena Stojković-Mirić

17.07.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

