GOSPOĐICA LAŽ

Gospođice Laž,
moram Vam priznati
da u Vama ima nečeg
tajanstveno-zanosnog
čim ste toliko ljudi zaveli.

Ne obraćam Vam se
zato što mi je lako
ili se ne znam
kako isprazniti od nervoze
pa eto, došla sam Vama,
ni krivoj ni dužnoj,
sesti na glavu.

Ne Gospođice,
ja Vam neću iza leđa govoriti
nit’ šaptati.
Došla sam Vam u lice
jasno reći:
Ja Vas ne volim.

Ne volim Vas!
Ne volim Vas
ni kad Vas uviju u šareni ukrasni papir
ni kad Vam najlepšu mašnu u kosu stave.
Ne volim Vaše lice gledati
ne volim Vaš dodir osetiti.
Ne volim Vaš pogled.
Ne volim Vas,
imate grozan zadah iz usta
i ja zaista ne znam
kako se ljudi mogu družiti s’ Vama.

Ništa ovo nije
nepromišljeno i naglo
imam dovoljno iskustva s’ Vama
i smučilo mi se više
Vaše licemerstvo,
Vaše lice od milion nijansi.
Ne volim Vas
jer me vređate već godinama
i mislim da je
zaista,
zaista
bilo dosta.

Ćutala sam pred Vama,
ljudima glasno govorila
kako osećam Vaš miris na njima
a oni mi nisu verovali.

E sad sam došla direktno Vama.
Zamislite sebe da Vam kažu
da je nebo narandžasto
da je trava ružičasta
da je crno belo
da je slano slatko
da je more suvo.
I zamislite sebe
dok ih gledate
kako Vas još i ubeđuju u sve to
iako ste svesni,
svesni
da to
nije tako.
Zar  to ne bi vređalo Vaš intelekt?
Zar ne bi gušilo Vašu dušu?
Zar Vas to ne bi dotaklo
ni u najmanjoj ćeliji Vašoj?

Pred mene kad dolepršate
ja Vas samo gledam.
Gledam ponekad belo
ne zato što ne razumem Vas,
ne razumem ove koji Vas
preda me šalju.
Gledam i ne verujem.

Možda Vi i niste nista krivi,
već ovi slepo zaljubljeni u Vas
kojima ste se uvukli u koštanu srž.

Gospođice Laž,
meni je stvarno Vas dosta.
Prezirem Vas i sada,
prezirala sam Vas nekada
i preziraću Vas
dok me bude,
pa taman svi ljudi na svetu
osećali neku hemiju prema Vama
ja ću Vas uvek osećati
kao zadah truleži.

Iskreno,
nikad Vaša.

 

Jelena Stojković-Mirić

19.05.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

