GOSPODINE

Meni su Vas zabranjivali,
a ja nisam umela biti
ni kao mala,
nit’ junak
nit’ muško,
kad bih se razbila o beton
kao budala.

Nedostajete mi ponekad,
ne zato što su susreti s Vama najprijatniji,
već zato što se po rastanku sa Vama,
uspevam sresti sa gospodinom Olakšanjem,
Smirenjem
i gospođom Osmeh
kakav-takav.

Smeta mi sto se krišom sastajemo;
što nam na prepad uleću na sastanke
i što nemamo vremena
dobro se ispričati.
Smeta mi.
Posle tih naglo prekinutih susreta
ostaju u meni
čitave kugle nečega
što se vremenom pretvara
u rupčage pune gnoja.

Ne bih ja to možda ni primetila
da mi gospođa Priroda nije došapnula
da ta zabrana
nije
i ne može biti,
najzdravija varijanta.

Meni su Vas gospodine zabranjivali
i kad mi se desi
Skupilo mi se
Pustite me
na par minuta
On
ispira nataložene otrove u meni.

Moj Gospodine
oni misle
da ste Vi nešto matematički proračunato
i da se ja mogu sresti sa Vama
pritiskom na dugme:
Evo sad ću,
pa su me još zamolili
da se viđam sa Vama
kad oni nisu ni u blizini.
Moj Gospodine
kako ne znaju misliti

kako ne znaju misliti.

Pitala sam ih
Zašto?
Rekoše,
mi to iz najbolje namere
ne možemo te gledati
u društvu sa njim.

Znam
gospodine
da je najveća snaga u meni,
ali ponekad mi trebate Vi i gospodin Zagrljaj
i šta je tu tako teško shvatiti,
zaista ne znam.

Gospodine Plač,
zabrana druženja sa Vama
ostaće mi najčudnija
zabrana u  životu
i nikada se s njom pomiriti
neću,iz jednog prostog razloga
ostavila je i ostavlja u meni,
duboke razjedene delove
od otrova
koje su mi posle Vas
zabranjenog
donosili gospodin Bol i Grč
na silu progutani.
Sa nekim sam se zabranama
pomirila još kao dete
jer su mi činile dobro,
nisam ja nedokazana
tvrdoglava mazga.


Šaljem Vam gospođu Osmeh
u znak zahvalnosti
za sve one sate
kad smo se uspeli sresti
i kad ste mi pomogli.
Nastaviću se boriti
za slobodno
viđanje sa Vama,
(ako me pre toga ne progutaju
one kugle u meni).

 

Jelena Stojković-Mirić

25.05.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

