HLADNOKRVNA

Rekoše mi u opštini, mada mi nisu dali na uvid tvoju krštenicu
da nisi rođen u Zamrzivaču, ni na Severnom Polu.
Rekoše:”Ne piše ništa. Ne dajemo takve podatke.
Ne može bez lične karte. Vi niste normalni, šta pitate!!!”
Zahvalih na komplimentu, divno je biti nenormalan. Umalo batine nisam dobila.

Upitah tvoje prijatelje i rođake, odmahnuše rukom:
“Misliš na Sezama!? O, taj se teško i nama otvara.”
“Ne znamo odakle mu, ni kako mu kockice leda kruže krvotokom.
Takvih nije bilo u našoj familiji.
Hteo je onomad da se prijavi za Ginisovu knjigu rekorda.”, rekoše tvoji.

Ne vredi, moraću sama.

Odakle si se samo stvorio Leden?
Matematičkim putem stigoh do onog čuvenog:
“Zadatak ima više rešenja.”
Da ne dolaziš ti sa neke daleke ohlađene Zvezde?
Očigledno je da nismo sa iste.
Bacam se na Fiziku. Kakva greška se godinama provlači:
”Dajte mi polugu i oslonac i pomeriću Zemljinu kuglu.”
To je neprimenljivo na tebe, Hladnokrvnog.
I Zemlju će uspeti pomeriti – tebe ne.

Izvajaću te noćas od gline, isklesaću te u gipsu i gledaću dugo u te tvoje blesave oči.
Pustiću neku pesmu, zapaliću cigaru i udahnuti duboko. Onda ću ti samo lupiti čvrgu…

Znaš kako me je bolelo kad su mi slučajno iz ruku izbili najdraže izvajano delo?
I kako mi je bilo kada su mi ukrali odlivenu šaku?
Mora da se sećaš, pričala sam ti to.

Prvi put, niko mi neće ništa razbiti.
Ja ću te ćušnuti sama, skliznućeš sa stola.
Učim da budem Hladnokrvna životinja.
Nema tu kod tebe, može se, ne može se, jednostavno mora se.
Dobiću keca velikog k’o vrata, izlaziću i na popravne u Avgustu,
ali ću kad-tad izvući bednu dvojčicu i bar toliko postati tebi bliža.

Otićiću i na hemijsko čiščenje, da mi te izvuku kao fleku.
Ako oni ne uspeju, izbrisaću te iz sebe sama.
Učim
da budem
Hladnokrvna
životinja.

 

Jelena Stojković-Mirić

6.06.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

