PRAZNINA

Reči su bljutave,
kao izvakane žvake,
bar u ovoj priči.
Reči ponovljene
udaraju u vetrenjače,
postaju vetar,
a i ja s’ njima.
Vetar se večeras
potpisuje pogrdnim imenima
i žali zbog toplih reči
koje ne bi postale
zabokrečina
da ih je vetrenjača okrenula.

Brine me razmišljanje vetra,
da bude nalik njima.

Prazno je šta god da otvorim.
Skromnost je vrlina,
ali kad se po poštanskim sandučićima nahvata
paučina

Besmisleno ispisivanje rečenica,
kao da će nešto novo dati,
kao da će nekog pomeriti.

Jedino mogu slaviti,
što otkrih novo lice u gramatici.
Ne znam,
da li je lice jednine ili množine,
time se još moram pozabaviti,
ali sigurno stoji ispred prvog lica,
zove se
Praznina.
Od nje se čovek može prejesti
kao i od sopstvenih reči.
Muka mi je.

Druga mučnina je strašna i porazna,
od nje se povraća
nad samim sobom,
a ništa strašnije od toga.

Shvatam, praznina ne odustaje
i uvek ima opravdanje
i još me zbunjuje.
Uz vodu putuju lađe prepune cveća,
vraćaju se prazne
sa ponekom laticom.
Pošiljaocu je stvarno zlo,
od toliko obnovljenog gradiva
postade gorak i bljutav
sam prema sebi u potpisu.

Neko se sasvim lepo snalazi u ulozi tišine,
još samo da progutam
da je to jedina osoba bez vremena
i da istetoviram sebi na čelu
tupost.

Iskrenost je mana manjeg broja jedinki.
Preterana iskrenost
je teška deformacija
još manjeg procenta procenta.

Jedina osoba
koja me uspela ubediti
da ne zna ni jedno pismo ovog sveta
ni jedan jezik sem tišine.
A ja ti ne znam tišinu čitati,
naročito ne na daleko.

Ako ona glasi onako kako je ja probam
zabibereno
zamagljeno
preslano.


Ovaj deformitet se mora lečiti.
ali kako ispeglati linije na dlanu,
trajno promeniti boju zenica?

Sve kritike upućujem sebi
porazno je biti ovakva.

Ponelo me nešto napisati nežnu stvar
i napisah je.
Vetar udari o vetrenjaču.
ona mu izbi iz ruku
ceduljče.
I sad mi nije žao
ni vetra
ni vetrenjače
žao mi nežne pesme
što je neko ubi,
a živela je par sati.

A ko će to da mi vrati?

Tišina?!

 

 

Jelena Stojković-Mirić

27.05.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

