LICEM U LICE

Ako te pobedim jednom,
staću ispred tebe
pogledati te ravno u oči i reći.

Ako te pobedim.

Ako te pobedim,
moja najveća rano i slavo
na kraju ove velike utakmice
moćiću da stanem pred tebe,
isplezim ti se k’o dete
i kažem: Uspela sam!

Ako te pobedim.

Često se hvatamo za gušu,
pobediš Ti, pobedim Ja
čas mene nema na pijedastalu, čas tebe.
Vrteška.

Vidim kako nadolaziš s’ tmurnih oblaka,
biće ovo teška jesen, teška zima.
Vidim kako nadolaziš i već se sepuriš pobednički
kao da su sve karte u tvojim rukama
igra nameštena
sudije debelo potplaćene.

Pobedio si danas, priznajem.
Ne igraš fer, al’ nema veze,
pristajem i na to.
Na samom startu poturao si mi nogu,
postavljao zamke
lovio me
lomio me.

Veliko sam Ništa, pred tobom danas
pobedniče
i osećam se bolno
i ništavno.

Ako te pobedim jednom
moja najveća rano i slavo.

Onaj nokaut
nije bio na svom mestu.
Mislila sam da danas igraš neku drugu igru.
Znao si, za mene boks nikad nije bio ni sport, ni igra.
Iskoristio si to i dočekao me nespremnu.

Sutra već
možda budemo remi il pata karta
ko će znati
možda se zagrlimo i pružimo ruku
negde na poluvremenu
ove utakmice ili već šta je.
Olimpijada? Ćorava Baka?
Ide maca oko tebe? Žmurka?
Gde si molim te, video
da jedan takmičar učestvuje u svim disciplinama?
Forsiraš,
mogao bi malo da olabaviš.

Ako te pobedim jednom
moja najveća rano i slavo.

Da bar izvlačiš samo lažne karte.
Jedva preskočim jednu drvenu preponu,
sapletem se, padnem u blato
otresem mulj sa dlake, zanjištim, propnem se
pa kasom dalje, dalje.

Gadan si igrač
nisi mi jasan
šta te to tera da se zezaš
nisi mi jasan.

Vidim te kako mi se smeješ u lice
dok spremaš nove projekte
kamenih prepreka
uvek za pedalj višlje
i stalno smišljaš nove igre
ko će se snaći u svemu tome?

Ako te pobedim jednom,
moja najveća rano i slavo
moćiću da stanem pred tebe,
isplezim ti se k’o dete
i kažem: Uspela sam!

Ako te pobedim.

Boli te uvo
samo si jedno
Život,
a ja treba da budem
i At
i mađioničar
skakač u vis
košarkaš
ptica
lav
kengur
i kameleon
da zametnem ti ponekad trag.

Al’ neka!!!
Ko se s’ tobom nije uhvatio u koštac
taj nikad nije okusio ni najgorče ni najslađe.

Mogao bi da mi daš tajmaut
da udahnem malo vazduha
skinem znojave majce
i preobujem izlizane patike.
Vire mi prsti.

Ako te pobedim jednom
moja najveća rano i slavo
na kraju ove velike utakmice
moćiću da stanem pred tebe,
isplezim ti se kao dete
i kažem: Pobedila sam!
Bio si svinja i paun
kičerica i umetnost
bio si prevarant i dobrica…
a ja sam bila i heroj i kukavica
bila sam slaba i jaka
prednost je uvek  bila tvoja
ti delio si karte
birao teren za smicalice…

Ako me jednom
na kraju ove velike utakmice
pobediš ti
pretvori me u cvrkut ptice
i priznaj
bila sam žilav protivnik
u tvojoj prljavoj igri
i ne pretvori me
u ovo današnje
bolno ništa.

 

 

Jelena Stojković-Mirić

8.10.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

