PITAM KOJA JE CENA?

Evo ti
dlanovi puni suza sreće
da te probude iz ludila
evo ti ruke do lakata
nek zaurlaju pesme
hiperbola
hiperbola
ne znaju one ko sam ja.

Kako da te iščupam
iz pakla
vizije materijalnih bespotrebnih htenja.
Gledam te kako kopniš
nisi na operacionom stolu
nisi prikačen na pumpice pomagala
ne umireš u najgorim mukama
ne haluciniras od bolova i morfijuma
ne ideš svaki dan u bolnicu
ne gledaš kako ti neko umire na rukama
ne ruše ti se svetovi
ne ruše ti se gradovi
ne gori ti kuća
deca ti živa i zdrava.

A ti kopniš
padaš
mrak na dimnjake navlačiš
sa sobom pakao dovlačiš.

Kako da te iščupam
iz pakla
vizije materijalnih bespotrebnih htenja.

Znaš li vredost zvuka disanja kraj uzglavlja?
Znaš li vrednost disanja?
Znaš li vrednost disanja?

Jednog ćeš dana plaćati cveće
što se polaže na humke
i činiće ti se da zemlja diše
reći ćeš tiše
tiše
možda
tek tada kroz četrdeset godina
čujes što nisi čuo sada.
Znaš li vrednost disanja?
Znaš li vrednost disanja?
Koliko košta u prodavnicama;
koliko brojki je nanizano na ceduljama vrednosti?
Da li se uopšte može pronaći
u megamarketima
supermarketima…
Pitam koja je cena?
Pitam koja je cena?

Išla sam i ja do pakla vizija
materijalnih bespotrebnih htenja
al’ sam glavom o drveni sanduk lupila
i zvona su
zvonila
zvonila
zvonila
on ne diše više
i igrala mi donja vilica
i trnuli mi obrazi
od glasa zvona
od glasova popova
stalno sam gledala
možda sad prodiše
možda sad prodiše
ovo je neka greška
ovo je neka greška.

I tad sam se probudila.
Na glavi mi ostala čvoruga
probuđenog drugačijeg oštrijeg pogleda.

Ne može meni vilica nikad više
zaigrati
za varkama materijalnih bespotrebnih htenja.

Pitam koja je cena
disanja?

Pitam koja je cena ?

 

 

Jelena Stojković-Mirić

23.08.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

