PLASTIČNO-METALNE VARIJACIJE NA TEMU FIFI OD Y ELEMENATA

Moliću, plastično srce.
“Nema!”
Zašto se onda otvaraju ovoliki plastični dućani?
Da bi se imali u čemu
na jesen
brčkati patlidžani,
a šta je sa ovim mojim
malim crvenim
njega ko šiša
nek briga
dok ga ne satre briga.
I vi ste mi neki dućan!

Moliću, metalno srce.
“Nema!”
Zašto se onda otvaraju ovoliki metalni dućani?
Da bi nam automobili bili živi i zdravi?
A šta je sa ovim mojim
četvoro-komornim šrafom
njega ko šiša
neka zapekne od loših masti.
Jest’, baš sam sebična!
Doviđenja!

Moliću, reastauraciju i konzervaciju srca.
Ni to se ne radi!
Tačno sam znala!

Hoću da budem čelična lađa
samo da ljuljam tamo amo.
Hoću da budem plastična lutka
samo da trepćem gore dole.
Hoću da budem nema slika
i da rotiram na onom klinu
bez glasa i krika.

Hoću da imam
plastični želudac
u kom’ ne zastaje mučnina
od pokvarenih tvari.
Hoću da imam
plastični jezik
na njemu otrov
nema dejstvo.

Lišenost pipaka ukusa.

Hoću da imam plastični mozak
i dok ga solis
sa smeškom da gledam
slane lavine
kraj nogu stale.

Tutanj i muk.

Hoću da imam
plastično lice
lažni šećer
kad mi na njega prospu
da slušam kako liju jecaji
pokušaja licemerstva.
Hoću da imam
plastične glasne žice
štimeri,
kojima ne prija
boja, visina i jačina
mog glasa
napokon da se odmore
od bezuspešnih pokušaja.

Odoh da bušim vremensku rupu
u smeru plus,
da kupim te stvari.
Vraćam se brzo.
U smeru minus.
Ako promašim neki vek
unazad
neće ništa da mi fali.

A kad se vratim
oči će moje bacati munje
dalje od mene
fifijani.

 

 

Jelena Stojković-Mirić

2.09.2007.

Ostavite odgovor

Goodreads

