ZUB

Nakežen zub zlatni
tamni li tamni
zubi li zubi
po tabli padaju pijuni
nakežen zub zlatni.

Mišljah, arene su prazne
baklje pogašene
misljah, moj dragi
al’ gladijatorski navijači
u fin su celofan upakovani
još samo Cezari da mahnu rukom
žedni su, žedni krvi

ne gledam horor filmove
oni su tako blagi
nakežen zub zlatni
tamni li tamni
divova zla, više no peska u Sahari
no niko ne mari,
niko ne mari,
moj dragi

a moje bolno grlo
ne zna da ne jaukne
nad izmrcvarenim
posečenim hrastovima
a moja kosa ne zna da ne lije

taman zakrpim kožom svojom
iscepan košulje mir
taman živnem vrapčje ponešena
taman suknju od ugljevlja ožilim
taman kolaž-papirom zarastem prozore
zubi li zubi
nakezen zub zlatni
šiju mi zavrće
i kikoće se strašno
strašno

i jezivo,
jezivo šišti

nevidljivi laso čupa mi grivu
stresam se
zapišti griva
zanjišti oko

beli sam miš u mišolovci
beli sam konj
noga u klopci krvari,
krvari.

I taman pomislim svetlim, svetlim
tamni me tamni
zubi li zubi

nakežen zub zlatni
zla
ne spava nikad, nikad, moj dragi

presita sam čađi
prepita otrova
na peronima godina

Hoćemo li mirnu mladost dočekati, moj dragi
onu našu sanjanu
na kašičicu davanu
onu mladost, moj dragi

sve mi se čini da je na izdisaju
a još mi se na njenu sahranu ne polazi
još ljubomorno čuvam je
da odživim
to malo svetla mladosti
mladosti
moj dragi

i da bar mogu uštedeti
detetu dati namesto mene nju da odživi
i da bar mogu

nakezen zlatni zub
zla
ne spava
ne spava
nikad
moj dragi.

 

 

Jelena Stojković-Mirić

19.02.2008.

Ostavite odgovor

Goodreads

