OPROSTI REMBRANTE

Oprosti Rembrante,
danas se snima film
Čas anatomije
(moje duše)
pod ukradenim nazivom
svetlost neće biti savršena kao na tvojim portretima.
Nevešta je ovo ruka.

Pigmenti žuti zaprašuju mesto zbivanja
otkidaju se ravno sa sunčevih pega
malo po malo vetar ih rasipa
obala razbija.

Ova reka nije više tako plava.

(Kafa je taman kakva treba.
Filmska ekipa odlična. )

Šta mi je trebala ova lokacija?
Naduveni pacov pluta.
Smrdljiva slika.
Izbacite iz kadra, smesta!
Poludeli mulj.

Ova reka nije više tako plava.

Neretko se neuklapam u žljebove besmisla,
zašto bi sad pokušala?

Film se razvija.
Niskobudžetna traka.
Salveta.
Parče osmomilimetarskog toalet papira.
Iskrzan scenario.
Ledenice do kolena.

Iza koliko lica taji se kopriva?
Ljudi peckači bez unutrašnjeg ogledala.

U dvanaestopršljenastom streljačkom vodu
ove godine
zavidno mesto zauzima
čovek (?) istupanjem,
pucnjima direkno u moja kolena.
Puca čašica.
Fuzija, fizija čega?

Od dve zagrljene duge nad prostranstvima
do zbogom
koliko ima?

Čupanje iz korena
iz semena
iz klica

lažna prognoza,
reče mi kako neće biti nevremena
samo budale
još veruju meteorolozima.

Ne znam koja je klapa.
Plemenit samuraj
precizno
seče mi udove na pola.

Ovaj film ovaj put
neće profitirati na bioskopskim platnima.

‘Ajmo muzika
počinje kiša
častim praznih džepova
samo da se snađem sa ovim patrljcima.

‘Ajmo muzika
častim poslednjim hromim jedarcima
istrgnutog krvotoka

Duša slovenska.
Zavesa pada.
Oskara nema.
Zlatnog medveda.

Reče mi neće biti nevremena
a evo me na času
u učionici tornado.

Ništa ne može razneti ove kosti sećanja.

 

Jelena Stojković-Mirić

28.10.2008.

Ostavite odgovor

Goodreads

