I OTKUD SAD TO?

Nisu to bili obični snovi od magle
zarezani oštricom oblaka
prokrvarili su i zavrištali kao otvoreno slomljena ruka

to su snovi od krvi i mesa
moj prijatelju

izborali se ostarili
čelo im ostaklilo
pogurili se kao petstogodišnje drvo
poštapali se
grčili
a onda
pucanj cveta
i kraj

nisu to bili snovi od magle
moj prijatelju
skršili se u ruci
a i ja s njima

i otkud sad to?
je li to ona monumentalost prijateljstva
u moj san
sad da veruješ
kad ja više ne umem

predajem ti
probušenu opnu
sekvojskog milenijumskog sna

(kažem ti, to nije bilo običan san
na njima su radile boginje plodnosti
čak i one ramenima rekoše
dangubljenje)

prijatelju

ni u čuda ne verujem više
i u ljude sve ređe
peščanik se okrenuo
još samo ova glava da prođe

kap kiše sa ukusom napukle duge nosim
u vlastiti muzej
a ti veruj
ja više ne umem

most izgrickan na pola
miševima sumnje
nadograđivala sam svojim kostima
ne dam!
krv
znoj
srce

više ne

(mumificiraću ga
za neko novo pribežište
u kome će mi Sunce pružiti prvi obrok)

iako

na otkosima snova miriše svet
siromašan
bezbojan
klopara praznina
i sebe ću još malo odneti tamo
a ti veruj
prijatelju
ja više
zaista
ne umem.

 

 

Jelena Stojković Mirić

10 komentara (+dodajte svoj?)

  1. Peščanik
    dec 01, 2010 @ 00:15:59

    Kakva ispovest!
    Skoro da sam zaboravila gde sa snovima za koje više nemamo snage!
    Vredi se vraćati ovim stihovoma…

    Odgovor

  2. veshtichanstvena
    dec 01, 2010 @ 16:20:13

    Snovi izrečeni moćnom snagom reči ovog pera….Snovi kojima nije dato da budu odsanjani na način kojim su začeti…
    Svaka reč se zabada u meso …
    Divim se silini kojom si ovo odsanjala…
    Fenomenalno.

    Odgovor

  3. yin
    dec 02, 2010 @ 21:52:26

    citam, tu sam.
    : )

    Odgovor

  4. tanja stanić
    dec 03, 2010 @ 07:49:10

    ne znam ….postajem dosadna ako se ponavljam…neću komentirati sadržaj jer je to ovdje nedopustivo….savršeno je upravo tako kako si napisala….al sam ponovno ko mačka oko kaše , vruće, pohodila par dana 🙂

    Odgovor

  5. AnaM
    dec 06, 2010 @ 11:47:39

    Lepo je videti tvoje stihove…

    Odgovor

  6. srebrnastopaperje
    dec 06, 2010 @ 12:50:25

    Hvala draga AnaM. : )

    Odgovor

Ostavite odgovor

Goodreads

