DEVOJKA U BELOM

devojka u belom

U galeriji
svedočanstva vremena
kraj te je slike uvek zastajala
i dugo, dugo kraj nje ostajala
pitljivim je pogledima posipala
iako pejzaže nije volela
(naročito morske)
ova je slika bila drugačija

zatvorena komunikacija
nedokučivost odgovora
čudna kompozicija

kulisa se istinom
jednozamahno otvorila
devojka u belom
iz slike je iskoračila

odjednom bez okvira

prvo je naziv slike sa zida strgla
i tu pred Pitljivom
oživela i progovorila:

“Lađe su njegova umišljena postojbina
običan čovek
Neptunom je sebe nazvao
sve je to posledica preteranog obožavanja ega

obojen prividom saosećajnosti
obavijen aurom jeftine brige
ispaljivao je preda mnom plotune podsmeha
sarkazma

poštujem predstave neglumaca
samo kraj samrtnih postelja
onda kada se mora
ostali pokušaji imaju otisak močvarnog zadaha

na brodu rastanka
nije izbila pobuna
ja, devojka u belom
sa palube sam mirno sišla
i bosa
bosa do obale morem hodala

neke se pojave, ljudi
stresu sa nas kao perut
ja nisam imala šta
ni soli
(nisam plivala)

ona su jedra plastična
priznajem, brod je zanosna kreacija
al’ ipak, ipak od neprirodnih materijala
izveštačena tvorevina

moja je postojbina brod od drveta
prirodna

nasukane poljupce na hridi
na Naptuna
mrežom za leptire
(koja ionako ničemu nije služila)
s’ lakoćom sam pokupila
pa ih u more opet bacila

endorfin mi se obratio iz dubina
„Nema potrebe!“, rekoh mu:
„Dostojanstveno sam sebe sa broda ispratila.“

Za slikom se nije okrenula
tiho je galeriju napustila
peščane tragove
mirne i blistave
u njoj je ostavila

devojka u belom.

 

 

Jelena Stojković-Mirić

Ostavite odgovor

Goodreads

