BILO JE MINUS PET (TETKI MIRI)

Photobucket

Bilo je minus pet
nije trebala mini jakna
srce se oblači na posve grugi način
onako kako ga je ušuškala moja tetka.
…………………………

Bilo je i minus 15 i plus 40
moja je mati pevala blagošću srca njenoga
o godinama školovanja u učiteljskoj školi
o toplini tetkinog doma, o teči i sestri
bilo je i minus 15 i plus 40
al nije bilo godine da tu nit
slatkim sećanjem ne opeva:
Kao kod svoje kuće i još i lepše!
Bilo je i mog čuđenja i više nisam znala
je li to moja Jedina neku bajku, likove, mesto
onako potiho za sebe za decu izmislila.

Bile su moje oči stare tek četiri godine
al su zapamtile pojavu plavokose žene
i to je sve
tek naznaka
no koje dete ne pamti kad dugokosu lepoticu
predstave kao:
To je tvoja tetka.

Bila su moja sećanja stara 34 godine
a ona majkina nit, decembar prošli i ono moje idem
idem da vidim je li sve bilo bajka
došaptali su korake moje
do tetkinih vrata

bilo je 34 godine razmaka
uplitale smo razgovor od jutra do mraka
kao da su nas delile tridesetine meseca
Bilo je kao što je Jedina pevala
i nije bila bajka

Bilo je minus pet
zgrabila sam juče
put bez oklevanja
po drugi put do tetke
nisam znala da me čeka arheološka bajka
moja ju je tetka ispisala onim čega najviše ima
srca
srca
srca

darovala mi
crnobelu fotografiju moje Jedine
moja je arhiva bogatija i moja duša sija,
sija moja Jedina sa dvadeset godina
nigde
baš nigde
ne postoji mlađe zabeležena u letu vremena
moja Jedina
i duga
duga
bela haljina

Ovo mi znači više nego pun ormar nove garderobe, cipela
i sto polica novih knjiga
moja tetka Kragujevčanka
srce ušuška na posve drugi način
davno sam u pesmi tvdila
Zemljom
Zemljom hode Anđeli
ponekad
osetim,
bićem celim
krhkim,
malenim:
Zemljom hode Anđeli
i tada mogu samo leteti
leteti…

U vremenu otuđenja
neke su niti neraskidive
ako su tkane dvadesetčetvorokaratnom
čistom ljubavlju bez primesa

Kako je znala posle tako malo viđanja od čega će mi srce zaigrati?
Znala je.
Andjeli znaju.
Januar.

Bilo je minus pet
srce se oblači na posve grugi način
onako kako ga je ušuškala moja tetka.

Januar
a meni toplo kao na plus 25
srce čigra kao da opet imam 5.

Postoje stvari koje se ničim ne mogu platiti
niti
niti
niti

(posvećeno tetki Miri, Kragujevac)

Jelena Stojković-Mirić

8 komentara (+dodajte svoj?)

  1. AnaM
    jan 07, 2011 @ 12:50:10

    Sećanja na detinjstvo, drage osobe, zauvek su u našem srcu.
    Dovoljno je samo da ga dotaknemo mislima i svi dragi su pored nas…
    Čestitam ti Božić

    Odgovori

  2. srebrnastopaperje
    jan 07, 2011 @ 17:02:12

    Hvala draga Ana : )).

    Odgovori

  3. voja
    jan 11, 2011 @ 00:55:11

    treba čuvati i sačuvati to dete u sebi, i drage nam ljude.
    i ništa više sem prelepo. i odlično.
    pozdrav jelena : )

    Odgovori

  4. srebrnastopaperje
    jan 11, 2011 @ 01:33:53

    Cini mi se da se to dete nece skoro iseliti iz mene : ).
    Hvalaaaaa!

    Odgovori

  5. sarah
    jan 17, 2011 @ 22:09:36

    predivno 😀

    Odgovori

  6. zelenavrata
    jan 20, 2011 @ 01:38:47

    Ma ti stvarno umes da me zacutis!

    Odgovori

Postavi komentar

Goodreads